-
Trudne sytuacje społeczne część 2
Symbol:
Wpisz swój e-mail |
Cena przesyłki | 7.99 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Waga | 0.384 kg |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-65423-11-5 |
EAN | 9788365423115 |
Trudne sytuacje społeczne to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób.
Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
DLA KOGO?
Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1-3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi - jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb.
KIEDY?
Trudne sytuacje społeczne można wykorzystać na różne sposoby:- w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej),
- w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem,
- podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych,
- podczas lekcji etyki.
Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy, poprzez szczere rozmowy, chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej.
Rozmawiam z dzieckiem o sytuacjach w domu i relacjach w rodzinie, to druga część z serii „Trudne sytuacje społeczne" podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w domu i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których na co dzień doświadcza dziecko.
Data wydania:
2022-02-01
Status:
JEST
Wydawca:
Wir (T)
Oprawa:
Twarda
Format:
16x22
Rok wydania:
2017
Autor:
Anna Kuziel-Kalina
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.